Belina Shop

Permatang Pasir: Adegan Tampar Menampar Gobalaks =Gobloks


Bukan saya yang kata dia paria,tapi Azmin Ali yang kata.(Rujukan)

Disini ada siaran berita malam tadi yang menunjukan paria ini menampar anggota polis. Berapa kuat dia tambar kita tafsirkan sendiri. Tapi mask muka yang dipakai anggota berkenaan tercabut. Menaikan tangan ke atas muka seorang penjawat awam lagi-lagi anggota polis adalah satu tindakan yang amat-amat kurang ajar.

Untuk adengan tampar menampar klik sini.

Pakatan Rakyat Peralatkan Budak Sekolah Untuk Tujuan Perhimpunan ISA 1 Ogos Lepas

BUTTERWORTH 4 Ogos - Seorang pemandu lori hari ini berkata, anaknya berusia 15 tahun telah diperguna untuk menyertai demonstrasi membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di ibu negara pada Sabtu lepas.

Abdul Aziz Ibrahim, 45, berkata, anaknya Muhamad Azreen dibawa oleh penganjur dari sebuah parti pembangkang tanpa kebenarannya.

Bagaimanapun, menurut Abdul Aziz, anaknya dan 25 lagi peserta yang mengikuti rombongan itu terlibat dalam kemalangan jalan raya di Bukit Beruntung tidak jauh dari Kuala Lumpur pada 6 pagi Sabtu lepas.

"Anak saya cedera di bahagian mata kanan dan mulut. Pihak penganjur bersikap lepas tangan selepas kejadian itu," katanya kepada pemberita di rumahnya di sini.

Beliau berkata, anaknya dan beberapa peserta lagi yang cedera dirawat di Hospital Sungai Buloh dan Muhamad Azreen dihantar pulang ke rumah di Permatang Rawa pada pagi Ahad lepas.

"Semalam wakil penganjur bawa anak saya ke hospital di sini tetapi hari ini kami terpaksa membawa Azreen sendiri ke hospital untuk pemeriksaan lanjut," katanya.

Abdul Aziz berkata, beliau tidak pernah memberi kebenaran untuk anaknya menyertai sebuah unit dalam parti pembangkang itu mahupun untuk menyertai demonstrasi itu.

"Anak saya tidak pernah ke Kuala Lumpur, sebab itu dia beriya-iya sangat untuk pergi apabila diberi peluang," katanya.

Muhamad Azreen pula berkata, 20 daripada peserta rombongan yang terdiri pelbagai lapisan umur itu adalah penduduk kampung dan enam lagi merupakan orang luar.

"Saya bayar RM35 untuk mengikuti rombongan itu dan saya diberitahu oleh penganjur bahawa kami pergi untuk menjaga keselamatan dan kami diberi sehelai baju berwarna merah untuk dipakai," kata pelajar Sekolah Menengah Permatang Rawa itu.

Muhamad Azreen yang menyertai unit itu sejak tiga tahun lepas berkata, dua peserta rombongan itu mengalami kecederaan teruk dan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sungai Buloh.

Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Seberang Jaya, Arif Shah Omar Shah yang melawat Muhamad Azreen di rumahnya, menasihati ibu bapa membuat laporan polis jika mendapati anak mereka dipergunakan untuk tujuan demonstrasi itu.

Sabtu lepas, sekitar 10,000 orang menyertai perarakan dan perhimpunan haram di ibu negara membantah ISA. - Bernama

Nik Aziz Menghalalkan Saja Tindakan Parti DAP

Dalam entri malam tadi aku sokong sangat Penarik Beca dalam isu Komen Tuan Guru Nik Aziz yang tidak membantah DAP menghina ISLAM dan aku juga setuju dengan komen di blog PakKaramu :

Kalau sekiranya DAP tidak di tegah maka ini suatu peluang bagi mereka menghina agama Allah dan kita sebagai umat islam tidak patut berdiam diri tanpa pembelaan, kepada umat islam sanggupkah mereka menutup telinga jika orang kafir menghina islam ? PAS sebagai parti yang masih bersifat dakwah wajar menegur orang-orang DAP supaya mereka tidak mengulang sikap biadap mereka terhadap islam dan menegur mereka adalah satu dari sikap dakwah tersebut, Nik Aziz perlu berhati-hati dalam membuat kenyataannya terutama masalah sensitive umat di negara ini.

Dan yang paling menarik adalah komen di blog PakKaramu oleh Melayuangkat :


Assalamualaikum Tuan,

Maaf saya yang tak pandai ini ingin mencelah. Kita pun tak tahu sangat mengenai agama Hindu, Kristian atau Buddha (sebenarnya Buddhism ini bukan Agama tapi lama-lama dianggap Agama), TAPI ini tidaklah bermakna kita boleh maki hamun agama mereka atau membuat sesuatu kenyataan yang menyinggung sentiviti Agama mereka.

Bukankah ini dilarang oleh Agama kita. Jadi begitu juga pada DAP. Saya tak percaya mereka tak tahu langsung pasal Islam. Mustahil perkara dasar pun mereka tak tahu. Kita ni Tuan, tak perlu ke Universiti mana pun nak tahu beza benda benda asas seperti apa yang patut kita buat dan kata.

DAP bukan bodoh. Kalau dunggu pun mereka tahu atau sepatutnya tahu benda benda apa yang boleh dicakap atau tidak. Inikan pula bila menyentuh hal Agama orang lain. Tapi oleh kerana ramai orang Melayu Islam sekarang yang MEMBELA dan MENYEBELAHI mereka WALAU APA pun yang mereka buat. Jadi apa yang kita nak herankan, Naik TOCHANGlah Cina Cina DAP ini semua.

Berpuluh tahun benci ini terpendam di lubuk Kalbu masing masing. Akhirnya inilah masa untuk meluahkannya dan pada masa yang sama ada sokongan dari Orang Melayu Islam sendiri atau tindak tanduk mereka. Berbeza betul perjuangan jihad kita di Malaysia berbanding dengan mereka di Palestin, di Cina, Di India dllnya. Tuan sendiri lebih maklum.

Umat Islam di negera negera di atas ditindas dan dianiya walaupun mereka tidak menghina Agama rasmi tempat mereka bernaung. Inilah satu lagi catatan sejarah dalam tamadun manusia di Malaysia mengenai perjuangan ke Arah Islam. Apa-apa pun Allah swt Maha Mengetahui, jika kita ikhlas atau tidak dalam perjuangan kita menegakkan Islam walau di mana. Sebesar dzarah pun kebaikan kita akan dibalas begitu juga sebaliknya.

Tuan lebih maklum dari saya. Diucapkan Selamat Menyambut Ramadah, semoga Allah swt ampuni dosa dosa kita dan kita semua mendapat barakat darinya.

I.S.A: Tentera-tentera dari Neraka


Panglima agung mereka ini mungkin juga jelmaan setan dari neraka atau mungkin juga jelmaan dari Dajjal pembawa kesesatan umat diakhir zaman. Cita-cita Panglima agung ini hanya satu - untuk menjadi raja ..beraja dimata dan bersultan dihati. Nafsu besarnya menghalalkan segala yang diingini. Baginya kota itu mesti ditakluki sama ada dari depan atau membolosinya dari belakang. Kepada semua rakyat Malaysia, janganlah kita terpengaruh dengan kata-kata dan pendustaan mereka itu. Janganlah kita tertipu dan terpedaya oleh mereka. Turuti akal dan bukan nafsu.

Imej Islam dipermain & dipergunakan Pakatan Rakyat


Tatkala ini begitu banyak gambar gambar orang kafir pakatan atau individu politik dikaitkan dengan gelaran haji dan berimej serban/kopiah. Pada aku, ini adalah tindakan yang tidak wajar. Memang ianya bertujuan untuk menyindir orang islam yang menyokong pakatan terutama PAS tetapi ianya tetap tidak molek.

Gelaran haji, serban atau kopiah adalah sesuatu yang baik dan mulia dipandangan umat islam di negara ini. Oleh itu aku harap tiada lagi orang kafir pakatan atau mana mana individu politik dikaitkan dengan mana mana imej islam.


Ketika Islam Dicabar, Rasullullah s.a.w Di Hina, Bangkitlah Wahai Umat Muhammad Demi Mempertahankan Akidah Dan Kebenaran Yang Diyakini

Anwar - Pengkhianat Bangsa + Peliwat Sebangsa

Kenapa hanya semalam TS Muhiyidan tahu bahawa Anwar Ibrahim pengkhinat bangsa! Anwar kerana dendam setelah dipecat TPM dan ahli Umno, terus mengorak langkah bagaimana menjahamkan parti yang memperkayakan diri dan sanak saudara dan kawan-kawan rapatnya.

Anwar Ibrahim dari tahun 1993 ingin jadi Perdana Menteri, kerana itu dalam pemilihan UMNO masa itu mantan PM Tun Dr Mahathir terpaksa memberi sokongan kepada Anwar menggulingkan Abdul Ghafar Baba, kerana takutkan Anwar bertanding jawatan Presiden Umno, kerana masa itu, setiap pencalonan membawa undi 10. Anwar masa itu telah menguasai hampir keseluruhan bahagian-bahagian Umno melalui team wawasannya, kerana Anwar telah membelinya dengan wang ringgit.

Anwar dalam mencapai cita-citanya perlu menghancur sokongan melayu terhadap Umno,kerana itu sahaja cara untuk Anwar mendapat jawatan PM. Hook or by crook, Anwar mesti menghancurkan sokongan melayu terhadap Umno, apakah melalui muslihat kotor seperti fitnah tetapi juga melalui kekerasan termasuk demonstarsi.

Demonstrasi jalanan adalah usaha untuk melupuhkan ekonomi bandar raya Kuala Lumpur. Pengelaman menununjukan bahawa akibat demonstrasi hidraf tahun 2007, ekonomi merosot sehingga 90% terutama di pusat membeli-belah seperti KLCC, Sogo, Midvalley dan Berjaya Times square.

Demonsatrasi hari Sabtu lalu menurut menteri wilayah telah mengakibatkan kerugian bisnes mencecah 200 juta, tidak teramsuk kerusakan harta benda dan ganguan emosinal penduduk sekitar.

Tindakan pambangkang kini adalah untuk melumpuhkan perekonomian negara, mencipta ketidak stabilan negara, menghalau pelabur dan mengekang kedatangan pelancong. Mengingat taktik pembangkang ini, adalah perlu mulai sekarang kerajaan mengwujudkan preventive action, agar negara dan rakyat tidak menjadi mangsa sebahagian kecil pelampau ini. Biar negara lain cakap apa, asalkan negara aman. Kerana betapa berat mata memandang berat lagi bahu memikul.

Menteri dalam negeri perlu bertindak sekarang!