Belina Shop

Nik Aziz Penentu Sembahyang Umat Islam


“Saya minta dia keluar...yang melantik dia (bertanding di Pasir Mas) saya dengan bendera Pas. Bila (Pas) kawasan Pasir Mas minta dia undur, dia kena berundur. Duit yang dia makan tu tidak betul, sembahyang Tuhan tak terima” - Nik Aziz

Terjemahan asal di petik dari S.I.N.I...

Alamak...dari Islam Plastik hinggalah ke kurniaan rezeki turut difatwakan oleh Tuan Guru...kacau...kacau...

Islam Akan Maju Tanpa PAS


PM kelmarin mengatakannya di sebuah kawasan perkampung FELDA diutara Tanah Air. Kata beliau, sebenarnya UMNOlah parti islam sebenar dalam negara ini. Tentunya bila PM berkata demikian, kata-katanya itu disandarkan banyak bukti nyata yang telah UMNO lakukan selama hari ini.

1. Didalam Perlembagaan UMNO, Islam adalah objektif perjuangan utama selain drp bangsa melayu dan negara Malaysia. Dalam menunaikan tanggungjawab dan amanah ini, UMNO telah mengangkat Islam dan penganutnya kemercu kejayaan, yang tidak siapapun dapat menafikannya. PM memberikan contoh dengan kejayaan mengangkat umat islam melalui FELDA. Dan ingin ditambah disini, bukan hanya sekadar FELDA, malah banyak lagi kejayaan yang umat islam Malaysia kecapi dibawah perjuangan UMNO. Ini termasuk dalam berbagai bidang seperti ilmu pendidikan, ilmu kedoktoran, perniagaan, politik, keagamaan, dan berbagai-bagai lagi. UMNOlah sebuah parti yang telah membuktikan bahawa prasarana untuk pembangunan islam negara berada diposisi yang sepatutnya. Banyak wang negara yang secara sengaja dengan Niat suci diperuntukkan kepada pembangunan syiar dan syariat islam.

2. Dalam mengangkat islam di Malaysia, UMNO mengguna-pakai pendekatan lunak dan sangat berhemah. Ia sesekali tidak menguris perasaan hati kaum bukan islam, bahkan dengan rela hati mereka pula sebaliknya menyokong menerapan islam yang dibawa oleh UMNO itu. Islam dan penganutnya yang berada dalam UMNO tidak radikal dan tidak sesenangnya bertindak liar dalam perjuangannya. Insyallah...suatu hari nanti, apa yang menjadi "kerunsingan" kepada PAS akan dapat dipenuhi oleh UMNO.

3. Dalam negara ini apa yang anda rasa, menghalang anda dari melakukan ibadah serta menunaikan tuntutan agama anda secara selamat, aman, sentosa tanpa gangguan? Sejak merdeka, hanya terdapat sakali dua peristiwa yang mengancam keselamatan dan ketenteraman negara, yang melibatkan isu agama islam. Itupun berpunca angkara dari bukan penyokong dan ahli UMNO. Tetapi mereka yang bersikap radikal. Contoh paling jelas ialah peristiwa memali, Darul Arqam dan kini peristiwa perangai Tok Guru Nik Aziz. UMNO selamanya mempercayai bahawa islam akan berkembang maju dengan pesat jika negara berada dalam suasana aman damai tanpa gangguan ekstrimist itu tadi.

4. Sepatutnya kita penganut islam dalam negara ini mengambil suasana di Iraq, Pakistan, Afghanistan, Iran dan lain-lain itu sebagai tauladan. Bahawasanya sikap bermusuh-musuhan dengan penganut lain akan mengundang mala petaka. Jika ini terjadi di Malaysia, bagaimanakah islam boleh dikembangkan dengan syumul???Sekarang ini kita melakukan segala ibdah dalam suasana tenteram. Dan ketenteraman itu akan hilang, jika kita bertabiat seperti "lembu-lembu dijalanan".

PAS , Mulut Nak Kena Koyak ker?

Hari ini pada pukul 8.24 pagi,

Sewaktu ditanya dalam satu sidang akhbar baru-baru ini Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menolak andaian bahawa UMNO desperate hendak berbaik-baik dengan PAS. Katanya tujuannya semata-mata demi kepentingan agama.

Hal ini berbangkit kerana UMNO berulangkali menghulurkan salam kepada PAS tetapi parti itu bukan sahaja semacam memperlekehkannya malah Tok Guru Nik Aziz terus mempersoalkan akidah orang-orang UMNO. Malah Najib sendiri telah menegur Menteri Besar Kelantan itu secara berdepan agar tidak melukakan hati orang UMNO dengan kenyataan seumpama itu semasa beliau menyambut ketibaannya di lapangan terbang Kota Bharu baru-baru ini.

Petang Isnin Perdana Menteri mengulangi kenyataannya UMNO bersedia untuk berunding dengan PAS demi kepentingan dan membangunkan umat Islam di negara ini. Beliau menyatakan demikian depan kira-kira 4,000 orang Kuala Krai dan Manek Urai semasa berucap pada majlis ramah mesra dengan rakyat dan berbuka puasa di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Kuala Krai,Kelantan. Juga sekali lagi Najib menyuarakan rasa kecewa dengan tindakan pemimpin PAS mengeluarkan kenyataan yang menghina orang UMNO.

Berita lanjut di Agenda Daily