Belina Shop

PAS , Mulut Nak Kena Koyak ker?

Hari ini pada pukul 8.24 pagi,

Sewaktu ditanya dalam satu sidang akhbar baru-baru ini Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menolak andaian bahawa UMNO desperate hendak berbaik-baik dengan PAS. Katanya tujuannya semata-mata demi kepentingan agama.

Hal ini berbangkit kerana UMNO berulangkali menghulurkan salam kepada PAS tetapi parti itu bukan sahaja semacam memperlekehkannya malah Tok Guru Nik Aziz terus mempersoalkan akidah orang-orang UMNO. Malah Najib sendiri telah menegur Menteri Besar Kelantan itu secara berdepan agar tidak melukakan hati orang UMNO dengan kenyataan seumpama itu semasa beliau menyambut ketibaannya di lapangan terbang Kota Bharu baru-baru ini.

Petang Isnin Perdana Menteri mengulangi kenyataannya UMNO bersedia untuk berunding dengan PAS demi kepentingan dan membangunkan umat Islam di negara ini. Beliau menyatakan demikian depan kira-kira 4,000 orang Kuala Krai dan Manek Urai semasa berucap pada majlis ramah mesra dengan rakyat dan berbuka puasa di Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Kuala Krai,Kelantan. Juga sekali lagi Najib menyuarakan rasa kecewa dengan tindakan pemimpin PAS mengeluarkan kenyataan yang menghina orang UMNO.

Berita lanjut di Agenda Daily

0 comments:

Post a Comment