Apa nak jadi dengan pakatan penyamun, peliwat & perogol ini?

Pada Jun 4, Johari daripada PKR telah mengetuai lapan orang ahli Majlis, semuanya daripada PKR, untuk memboikot upacara angkat sumpah Mokhtar sebagai presiden Majlis Perbandaran. Johari mahukan jawatan itu dipenuhi oleh seorang wakil PKR sahaja.

Sekarang geng DAP di Pulau Pinang sedang tai chi isu ini dengan mengatakan bahawa Lim Guan Eng telah pun bincang isu pemecatan Johari dengan Pengerusi PKR Penang, Datuk Zahrain Mohamed Hashim.

Tapi Johari pula kata bahawa Zahrain tak tahu apa pun pasal isu ini. Johari kata dia dilantik oleh PKR untuk menjadi ahli Majlis, bukan oleh DAP atau kerajaan negeri. DAP pula mencabar balik, kalau begitu ceritanya, cubalah PKR melantik semula Johari menjadi ahli majlis !! So Cubalah ! Tengok siapa lagi kuat DAP atau PKR? Selanjutnya...

Sumber Dialog Dewasa

Pas hanyalah parti hangat-hangat tahi ayam


PAS kerap kali berangan-angan ingin mengambil alih tampuk pemerintahan negara dari mandat yang sekarang ini dipikul oleh Barisan Nasional. Walaupun mereka sedar peluang itu sukar sehingga sanggup berkompromi dengan DAP dan PKR, cita-cita tersebut tak pernah padam mungkin sehingga Nik Aziz "padam"!

Sebagai satu parti yang bercita-cita besar, keupayaan mereka dalam berkomunikasi sesama sendiri perlulah mempunyai kesatuan tanpa kerahsiaan. Namun begitu, PAS tidak mempunyai ciri-ciri seperti ini untuk menggambarkan cita-cita besar mereka. Ditambah pula dengan sikap Nik Aziz yang semakin mengalami sindrom berlagak sombong sejak akhir-akhir ini.

Kita dapat lihat sejak kebelakangan ini, beberapa tindakan luar dugaan telah dilakukan oleh beberapa pemimpin-pemimpin terkenal dan popular PAS. Apabila dipersoalkan semula kepada pimpinan yang lebih tinggi mengenai tindak-tanduk anak buah mereka, jawapan yang sering terkeluar dari mulut mereka adalah "TIDAK TAHU!".

Kalau dalam sessi temuduga, jawapan "tidak tahu" ini bakal menyebabkan harapan untuk mendapat sesuatu pekerjaan tersebut akan gelap la jawabnya! Jawapan "tidak tahu" boleh menggambarkan seseorang itu memang tidak mengambil berat tentang perkembangan atau permasalahan yang timbul di dalam sesuatu organisasi.

Sayangnya, inilah sikap PAS yang banyak dipertontonkan kepada masyarakat sekarang. Sebagai contoh mudah, apabila Ustaz Nash ditanya mengenai tindakan Nizar menjadi beruk sarkas di dalam Parlimen, jawapannya tidak tahu, kemudian muncul pula isu poster Haji Hadi yang dikatakan tidak akan dinaikkan di Manek Urai, Mahfuz juga mempunyai jawapan yang sama, tidak tahu menahu mengenai hal tersebut.

Tak cukup dengan kes tersebut, kemudian muncul balaci terbesar DSAI, Zaid Ibrahim yang dikatakan akan bertanding pula di PRK Bandar Tun Razak dan kononnya Tan Sri Khalid Ibrahim akan mengosongkan kerusi tersebut untuk tujuan tersebut. Eeee..berapa banyak "brahim" daaa..maka ditanya lah pada PAS dan Yang Dipertua PAS kawasan Bandar Tun Razak, Mohd Shukor Abdul Azz berkata beliau dan barisan kepemimpinan PAS kawasan tidak tahu dan tidak mempunyai maklumat mengenai perkara tersebut.

Paling terhangat sekarang pula mengenai Nik Aziz yang beria-ia benar mahu berdebat dengan Perdana Menteri Malaysia, DS Najib mengenai masalah-masalah yang tersimpul dalam PAS. Nik Aziz mula bongkak dengan beberapa kenyataan yang pernah dibuat sebelum ini dan dia kini mula berani mengorak satu langkah lagi ke hadapan untuk mencabar PM Malaysia untuk berdebat. Dan perkara ini sekali lagi dirujuk kepada Presiden PAS sendiri mengenai perangai huduh Mursyidul Amnya dan jawapan yang diperolehi telah dijangka, tidak tahu.

Oleh yang demikian, cuba kita simpulkan dari perkara-perkara di atas yang telah dicerminkan oleh PAS sebagai satu Parti yang dianggap mempunyai cita-cita yang amat besar di masa hadapan. Amat mendukacitakan sekali!

PAS tertinggal ke belakang mengenai maklumat-maklumat mengenai hal-hal dalaman mereka sendiri. Pemimpin-pemimpin atasannya telah diabaikan dengan maklumat penting oleh sesetengah golongan yang menjadi kunci informasi. Malah, jika dapat dilihat secara lebih mendalam, PAS secara keseluruhannya tidak mempunyai jaringan komunikasi yang sempurna walaupun mereka berbangga mempunyai Blogger Network yang yang dikatakan amat hebat dalam menyampaikan maklumat!

Jika sekalipun perkara-perkara tersebut menjadi kerahsiaan dalaman parti, sekurang-kurangnya berilah jawapan yang lebih meyakinkan kepada masyarakat. Kalau dah semua jawapannya TIDAK TAHU, nampak sangat la PAS ni kena tinggal di belakang ataupun sengaja diorang tak bagi tahu!

JADI, Apa yang PAS tahu sebenarnya? Mengutuk UMNO dan Barisan Nasional serta kerajaan Persekutuan, itu sajalah yang mereka tahu...

DES : Patutlah mereka ini sibuk mengutarakan isu dalam Parlimen sahaja tanpa cadangan, rupa-rupanya apa pun depa TAK TAHU!

Jangan Percaya Yang PAS Takde Pengundi Hantu!


Korang semua janganlah percaya sangat dengan kata-kata PAS yang selalu menuduh Barisan Nasional ada pengundi hantu. Tak fikir ke yang PAS sendiri ada pengundi hantu? Hantu apa? Hantu pontianak? Hantu bagainya? Fikirlah sendiri!

Kalau mereka boleh mengatakan Barisan Nasional bukan satu parti yang jujur, bagaimana plak dengan dorang? Same jer.. cakap orang lebih, sendiri mengamalkannya. Tak ke banggang namanya?

Dalam hidup ni, nak percaya pada orang boleh, tapi berhati-hati. Kang tersilap percaya sendiri yang naya. 18 tahun kononnya dah maju la kelantan tu, tapi aku tengok same jerrr! Takde pape pun berubah sangat. Satu jer bangunan baru dibina, selebihnya? masuk poket?

Berceramah kan main lagi. Najib dah seru, NATO tak patut diamalkan tapi PAS degil. No Action, Talk Over plak kan. Faham? Sekarang ni rakyat lagi suka talk less work harder. kahkahkah! Hari-hari nak berceramah. Tak habis lagi ke nak buruk-burukkan kerajaan Barisan Nasional sampai dah melalut dan mengelirukan rakyat????

Berhentilah sebelum terlambat! Manek Urai! Milik Rakyat Yang ingin PERUBAHAN DARIPADA KETANDUSAN! UNDILAH BARISAN NASIONAL BARISAN RAKYAT YANG SEBENAR!

Anwar Pengecut Tak Nak Hadir ke mahkamah!

Propaganda Perogol Rakyat Gagal Lagi

Memanglah ini cara pakatan rakyat, hendak melihat pemimpin dan penyokong BN melatah sehingga merayu-rayu kepada PAS untuk kerajaan Perpaduan.

Mujurlan BN tidak terbawa-bawa, kalau dilihat sebenarnya tak ramai pemimpin BN yang bercakap tentang kerajaan perpaduan. Itupun dah memadai DS Najib dan TS Muhyidin cucuk isu kerajaan perpaduan sehingga tidak senang penyokong PAS apatah lagi PAS Erdogan yang menyokong kuat ANwar Ibrahim.

Kalau dilihat seriusnya isu kerajaan perpaduan ini sehingga 'three stooges' ini (Hadi, Anwar dan Kit Siang) terpaksa tandatangan MoU untuk menjawab isu kerajaan perpaduan ini kerana hakikatnya PAS memang berpecah tetapi isu kerajaan perpaduan ialah isu kecil, tetapi isu Erdogan dan Ulama sehingga Husam tersingkir.

Saya dari dahulu berpendapat isu kerajaan perpduan ini adalah helah untuk kurangkan isu antara Erdogan dan Ulama dalam PAS. Kerana dengan isu kerajaan Perpaduan ini mereka boleh mengaitkan UMNO dan dituduh sebagai boneka UMNo walaupun isu ini bukanlah UMNO yang timbulkan.

Walaubagaimana pun kerajaan perpaduan antara PAS dan UMNO ianya adalah hati nurani ramai orang Melayu khasnya mereka yang atas pagar dan tidak berparti. Kini mereka boleh melihat sejauh mana keikhlasan PAS terhadap perpaduan Melayu dan Islam di negara ini.. mungkin ini sedikit sebanyak boleh memberi kesedaran mengenai politik sempit PAS ini.

Walau apapun UMNO perlu terus memperjuangkan hak Melayu dan Islam walaupun bersendirian dan terus melakukan reformasi dalaman dan luaran dengan lebih drastik lagi. Tugas dakwah UMNO belum terhenti, dakwah kepada kesatuan dan perpaduan, dakwah berpegang kepada tali Allah, dakwah membangunkan umat Melayu dan Islam, Dakwah menjadikan negara ini 'baldatun tayyibatun wa rabbun ghafur' dan 'khairun nas' serta khaira ummah'. Islam ialah agama yang universal yang UMNO boleh bersama menjadi alat bagi menyebarkan dakwah Islam. Islam yang sebenar dan bukan Islam yang bertopengkan politik sempit dan berkepentingan.

UMNO ialah reformis kepada Melayu dan Islam di negara ini sehingga Malaysia menjadi sebuah negara Islam contoh dan merubah sosio ekonomi orang Melayu pada hari ini.. berapa ramai orang Melayu yang berjaya pada hari ini kerana dasar kepentingan orang Melayu, walaupun sebenarnya mereka tidaklah layak dari segi merit namun disebabkan kouta iaitu hak istimewa mereka, maka mereka berpeluang untuk melanjutkan pelajaran dan berjaya pada hari ini sebagai doktor, guru, jurutera dan sebagainya. kerana inilah tujuan utama perjuangan UMNO..

Undilah Barisan Nasional Di Manek Urai


Bulan hadapan menyaksikan satu lagi perperangan besar antara Parti Kerajaan dan Pembangkang.

Walaupun kemenangan BN nanti tidak akan memberi kesan kepada Kerajaan PAS Kelantan, namun Manik Urai perlu dibersihkan dari kejumudan ideologi bulan hijau ini.


Manik Urai, Kelantan akan menjadi medan tempur bagi setiap wakil parti, berkerja bagi memenangi hati rakyat.


Manik Urai memiliki komposisi etnik hampir 100% adalah Melayu Islam dan penduduknya kebanyakan petani dan bekerja kampung. Ia merupakan kawasan pengeluaran utama buahan bermusim.


Terletak dibawah parlimen Kuala Krai, Manik Urai agak sedikit ketinggalan dari arus pembangunan kerana ia terletak agak jauh dari pekan Kuala Krai.


Dikuasai oleh PAS iaitu arwah Ismail Yaacob sejak pilihanraya 2008, Manik Urai tidak menerima sebarang projek pembangunan malahan PAS hanya jadikan ia sebagai medan ceramah kosong yang tidak produktif kepada rakyatnya.


Idea menjanjikan syurga dan kononnya undi PAS menjamin kesejahteraan di akhirat adalah manifesto lapuk yang digunakan PAS memenangi hati rakyat. Rakyat beragama Islam yang cetek pemikirannya akan totok memilih PAS.


Jadi ada dua elemen yang boleh digunakan oleh BN bagi menarik sokongan rakyat kepada mereka kerana kelebihan kini ada pada BN jika ia digunakan sepenuhnya.


Antara elemen itu adalah:


1. Pertanian dan hasil buahan bermusim.


Oleh kerana ia merupakan sumber ekonomi utama penduduk Manik Urai, maka agensi di bawah kementerian pertanian perlu turun padang membantu penduduk di sana. Antara yang boleh dilakukan adalah:


a. Naik taraf infrastruktur kawasan pertanian Manik Urai.

b. Masukan Manik Urai sebagai salah sebuah kawasan projek Pertanian Berkesan Tinggi (High Impact Project) dibawah selian Jabatan Pertanian.

c. Minta FAMA masukan petani-petani kecil di kawasan Manik Urai di dalam Perjanjian Ladang Kontrak dimana FAMA bakal menjamin pasaran hasil pertaniannya.

d. FAMA bertangungjawab kepada buahan bermusim di Manik Urai.

e. Adakan satu hari bertemu pelanggan bagi semua yang di atas dapat diterangkan kepada penduduk.


2. Agama Islam dan Masjid.


a. BN perlu melihat semula kemudahan masjid di kawasan tersebut supaya berada di dalam keadaan baik.

b. Masukan peruntukan pembangunan agama Islam di kawasan Manik Urai di dalam projek RMK-9 supaya jaminan pembangunan agama Islam terjamin.


Manik Urai perlu dijadikan printis kebangkitan BN di Kelantan supaya cahaya perubahan dapat digilap disana.


Selepas hampir 21 tahun PAS menjumudkan orang Kelantan, orang Kelantan perlu sedar dan bangkit melakukan perubahan bagi mengelakan mereka terus ketinggalan dari segala aspek.


Wallahhualam. - ProMelayu

Find Me Guilty - Anwar Ibrahim


1. Semenjak dua menjak ni ramai yang berbicara soal perpaduan antara 2 parti melayu terbesar di tanah melayu PAS & Umno.

2. Hampir kesemua blog blog sama ada di sebelah sini atau pun di sebelah sana bagaikan seiring memperkatakan hal yang sama, kenyataan demi kenyataan Husam & kaldai pencen tunggangan nya Tuan Guru Nik Aziz bagai kan senada dan seirama menolak dengan bersungguh sungguh agar tidak ada penyatuan orang melayu. Mereka berdua lebih PKR dari PKR,Lebih DAP dari DAP.Hebat apabila menolak penyatuan orang melayu is
lam,hingga menuduh Ust Nasha sebagai sampah. Walaupun kalah,namun Husam tetap mainkan peranan menunggang Nik Aziz ibarat kaldai pencen,sekali ketuk, onk enk onk enk ibarat bunyi kaldai di tibai bontotnya.

3.Siapakah Boss kepada Tuan punya kaldai ini kalau bukan Anwar Berahi. segala bunyi bunyian yang keluar dari mulut kaldai anwar ini ibarat remote control.Pastinya orang orang PAS akan marah apabila gelaran sebegini kepada Nik Aziz,apakan daya kaldai rela bertuankan seorang peliwat.

4.Sedangkan Anwar,Teresa,LGE ,LKS & Karpal sudah memberi amaran agar PAS tidak lari dari asas perjuangan yang di persetujui sejak lahir nya perkahwinan haram PR.Suara & kehendak siapa yang Husam & Nik aziz laung2 kan didalam PAS
?


5.Soal kenapa mereka tidak bersetuju,kita sudah jelas,soal kenapa mereka mempertikaikan Hj Hadi & Nasha ,kita pun sudah jelas.Soal PAS di tunggang dan di rogol oleh politic animal pun kita sudah jelas.

6. Tetapi anda jangan lupa segalanya adalah politik diversi oleh anwar berahi supaya orang ramai beralih arah dan terlupa yang dia bakal di bicarakan pada 1Julai ini.

7. Anwar Berahi bagaikan seorang hakim yang men
ghakimi hakim hakim & pendakwaraya. Tuntutan supaya di berikan bukti bukti & senarai saksi kepada barisan peguamnya atau sistem kehakiman di jatuhi tidak adil dan penuh prasangka adalah satu permainan politik mudah mudah bodoh bodoh sombong sombong untuk di turuti,dipercayai & di sokong oleh kera kera PR.

8. Pisau rasakan tidak ada gelaran yang lebih sesuai untuk Anwar ,kerana gelaran gelaran yang di berikan kepadanya tidak sampai ketahap bacul,penakut,pondan,gayman atau apa apa saja kerana Anwar lebih dari itu,boleh di katakan tahap dewa segala kejahatan & jika penyembah syaitan black metal mahukan tuhan selain dari syaitan ,Anwar Berahi adalah salah seorangnya.

9.Pelbagai alasan itu ini akan di pertontonkan kepada orang ramai menjelang perbicaraan kes liwat nya. Adakah kita bakal menyaksikan sekali lagi golongan penyokong peliwat tegar ini turun di jalanan? Yang pastinya sudah ramai tahu p
embohongan Anwar Berahi dan kelaku peliwat ini,Sedangkan pimpinan DAP,PKR & PAS sendiri menyedari tanpa mempersoalkan pelaku liwat ini benar benar berlaku.

10.Tanya lah King Karpal kita, dia memang tahu luar dalam kes anwar berahi,tanyalah Abg mat sabu kita,dia pun tahu luar dalam anwar berahi ini, tanyalah Hj Hadi kita,dia pun tahu.

11. Jika Pimpinan PR sendiri tahu kelaku peliwat tegar ini,kenapa anda penyokong PR yang lebih sudu dari kuah? Harap rujuk lah pemimpin pemimpin yang di sebut tadi,apa benarkah anwar berahi ini pengemar seafood atau pun di kenali se
bagai anak anak ikan.

12.Tanya lah Abg Mat Sabu, kelaku Anwar berahi di UM. Itu belum di kira dikalangan orang orang yang kanan & paling rapat dan sering berdamping ke hulu hilir. Kemanakah mereka ini semua?

13. Kenapa mereka meninggalkan Anwar Berahi? Meninggalkan Anwar semasa PR kuat?

Kenapa?



Sumber, Pisau.Net

Anwar Pertahankan Budaya Luar Dipergunakan Dalam Dewan?!

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, mempertahan tindakan Ahli Parlimen Bukit Gantang, Mohammad Nizar Jamaluddin dan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat memakai lilitan hitam "Bubarkan DUN Perak" semasa permulaan sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata, Parlimen luar negara membenarkan wakil rakyatnya memakai sebarang tanda bagi meluahkan sesuatu perkara ketika memasuki mesyuarat atau persidangan.

"Saya juga akan mengutus surat kepada Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia hari ini berhubung tindakan beliau mengarah tujuh wakil rakyat pembangkang meninggalkan Dewan Rakyat kerana enggan mematuhi arahan menanggalkan lilitan itu," katanya pada sidang media di lobi Parlimen.

Persoalan:

Ni negara Malaysia, patut ke nak ikut cara negara luar? Bukan ke kata tanak budaya luar masuk ke dalam Malaysia nie? Bukan itu ke kata-kata Pas sebelum nie? Budaya luar merosakkan akhlak, ni Anwar nak bawak budaya luar boleh plak diam? Tu dewan rakyat, tempat berhujah bukannya tempat nak terkinja-kinja terjerit-jerit macam tak pernah sekolah.

Nurul Izzah Mengelabah Berok

aku kata nurul izzah menggelabah berok, bukan kerana nurul tu berok. tetapi statement dia dengan 2 adun pkr selangor yang cuba menjadi berok demokrasi.

kerana apa ? kerana 3 berok ini telah memberikan amaran kiranya BAPAK BEROK ini didapati bersalah di atas tuduhan meliwat atau aksi memasukkan zakar ke dalam dubur lelaki maka mereka akan mengarahkan penyokong mereka demonstrasi !

kepala hotak kau la nurul , kau fikir kau sorang je boleh buat demo, kalau kau boleh befikiran sedemikian maka PIHAK KAMI juga akan melancarkan serangan balas terhadap mogok liwat kepunyaan kepala bapa kau itu !

wahai anak berok , ini isu personal...antara bapak kau dengan saiful faham ! bapak kau memasukkan zakarnya kedalam dubur saiful, bukannya rakyat memasukkan zakarnya kedalam dubur saiful..... faham tak berok !

jadi biarkan kes ini menjadi perhitongan antara kepala bapak kau dengan saiful sahaja.

kau duk fikir kau boleh gerakkan demonstrasi ? cakap ikut kepala lutut la kau ni, macam kepala bapak kau juga. pas sudah mahukan perdamaian, dah tak mahu lagi menjadi anjing peliharaan dalam pakatan !

halo nurul, siapa nak lead demo ? samsul pendek atau jonah katek ? hhaakk pttuih!.suruh dua ekor berok tu beli obat tinggi kan badan dulu la, macamana nak lead demo kalau dua-duanya katek dan kemetot ! hahahaa..tong sampah pun lebih tinggi daripada dorang tau..ahak marah ke nurul ?

SAIFUL BUKHARI KAMI AKAN BERSAMA MU SAMPAI KEMENANGAN MUNCUL ! insyaallah !

klik di sini bidasan saiful terhadap ahli parlimen taraf berok nurul izzah !

http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com/2009/06/menegakkan-benang-yang-basah.html

-Gerakan Anti PKR-

Melayu Rindukan Perpaduan


Gagasan kerajaan perpaduan yang dicadangkan oleh Pas adalah inisiatif siasah yang optimistik. Hakikat demikian kerana perpaduan siasah Melayu adalah teras kepada kemantapan siasah Malaysia. Bila siasah Melayu kembali intim, bagai aur dengan tebing, lenyaplah tindakan kelompok oportunis yang selama ini melukut di tepi gantang atau menangguk di air keruh.

Hati pemimpin besar UMNO dan Pas kini hampir bertaut untuk menyimpulkan talian abadi ini. Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak, bersikap terbuka terhadap konsep kerajaan berkenaan.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula menegaskan, partinya tidak akan menutup pintu rundingan dengan mana-mana pihak kerana ia merupakan satu tuntutan dalam Islam (Utusan Malaysia 8.6.2009).

Hadi juga yakin gagasan tersebut mampu menyelesaikan masalah negara. Katanya, gagasan ini juga adalah untuk kebaikan kita semua yang sekarang begitu rapuh dari segi perpaduan (Utusan Malaysia 6.6.2009).

Salehuddin Mohamed Nasir selaku wakil Pemuda Pas Selangor pula menyifatkan, gagasan tersebut adalah futuristik (Utusan Malaysia:7.6.2009).

Lantaran itu, gagasan berkenaan wajar disokong oleh orang Melayu yang selama ini merindui perpaduan tulen lagi abadi. Sokongan ini penting. Survival bangsa Melayu hanya dapat dikekalkan jika wujud kesatuan hati di antara sesama Melayu.

Bangsa Melayu juga hanya boleh terselamat jika kuat. Dan, hanyalah boleh kuat jika bersatu padu (Datuk Onn Jaafar, 1.3.1946).

Oleh sebab itu, seluruh orang Melayu wajar mengiringi usaha merealisasikan gagasan ini dengan jutaan doa dan harapan. Kelompok Melayu yang sinis wajar mengawal kenyataan serta tindakan masing-masing.

Cendekiawan Melayu perlu membantu proses mengartikulasikan gagasan ini dari segi roh, jiwa, semangat, falsafah dan formatnya supaya menjadi satu realiti yang pasti.

Pihak-pihak yang berhasrat untuk membangkang, insaflah bahawa gagasan ini adalah demi kepentingan Melayu yang kebelakangan ini diprovokasikan kesabarannya dan dihiris jiwanya oleh sesetengah elemen bukan Melayu.

Semua pihak wajar insaf. Kekuatan sesuatu bangsa bergantung kepada perpaduan. Kesediaan pemimpin parti-parti politik Melayu untuk bertemu dan bermusyawarah sudah lama ditunggu setelah pertarungan politik menjerumuskan masyarakat Melayu di negara ini ke gaung perpecahan yang membimbangkan (Mustapa Mohamed 2001:73).

Memang gagasan kerajaan perpaduan ini masih samar-samar. UMNO dan Pas, dengan bantuan intelektual Melayu, perlu menghalusi seluruh kaedah, konsep dan teori yang serasi. Mereka wajar merujuk kepada al-Quran dan Sunnah Nabi.

Mereka juga boleh melakukan kajian perbandingan berasaskan Theory of political coalitions (Willian Riker 1962), Hobbes's political theory (Deborah Baumgold 1988), Decision theory and decision behaviour: normative and descriptive approaches (Anatol Rapoport 1989), atau apa juga pandangan yang merujuk kepada gabungan serta kerjasama politik di seluruh dunia.

Banyak ruang yang perlu diterokai dan banyak aspek yang perlu dihalusi oleh UMNO dan Pas. Proses ini memerlukan kebijaksanaan dan kesabaran paling maksimum.

Pertama, adakah kerajaan perpaduan ini bermatlamat untuk melakukan satu koreksi total terhadap segala kepincangan Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri supaya relevan dengan tuntunan zaman?

Kedua, adakah kerajaan perpaduan ini bertujuan untuk mendorong UMNO dan Pas supaya menjadi lebih dedikated, fokus dan sensitif kepada permasalahan pribumi Malaysia dalam konteks kemajmukan masyarakat negara ini?

Ketiga, adakah penubuhan kerajaan perpaduan ini memerlukan satu emansipasi serta perubahan struktur yang radikal dalam organisasi UMNO dan Pas? Mungkinkah konsep kerajaan berkenaan memerlukan UMNO dan Pas dibubar dan dijelmakan semula menerusi satu wadah, imej, fokus, keutamaan, aspirasi, falsafah serta kombinasi aktor perjuangan yang baru?

Keempat, adakah kerajaan perpaduan ini merupakan kerajaan gabungan yang longgar atau satu ikatan yang erat seperti yang diamalkan oleh Barisan Nasional (BN) sejak 1 Julai 1974?

Kelima, bagaimanakah reaksi komponen bukan Melayu dalam BN mengenai gagasan ini? Bagaimana pula respons rakan seperjuangan Pas dalam pakatan pembangkang mengenai gagasan yang sama?

Selain itu, wajar dipersetujui bentuk-bentuk manfaat, faedah dan ganjaran untuk semua pihak terbabit. Ini bukan soal remeh. Pengalaman di beberapa negara tertentu, soal-soal inilah yang lazimnya mencetuskan perbalahan antara komponen sesuatu gabungan sehingga menyebabkan keretakan dan perpecahan.

Dalam hal ini, UMNO, Pas dan BN wajar menyetujui prinsip-prinsip pembahagian kuasa di antara mereka. Contohnya, tidakkah Pas layak diberikan kerusi Timbalan Perdana Menteri Kedua? Kementerian manakah yang akan dikendalikan oleh menteri penuh daripada Pas?

Mungkinkah komponen BN akan mengizinkan UMNO dan Pas berperanan utama dalam mewujudkan pelbagai dasar sosio-ekonomi yang affirmatif dan lebih berorientasikan syarak? Apa pula ciri-ciri keseimbangan yang akan diwujudkan untuk mencerminkan kemajmukan Malaysia dalam konteks ini?

Sebagai strategi tempoh sederhana dan jangka panjang, UMNO dan Pas juga wajar mengemukakan satu garis panduan bersama mengenai sosialisasi dan integrasi siasah bagi seluruh anggota mereka di peringkat akar umbi.

Ini adalah untuk meleburkan sikap permusuhan siasah yang wujud selama ini supaya semangat ukhwah yang baru mampu ditransformasikan menjadi tenaga perjuangan yang jitu demi Islam dan Melayu.

Semua pandangan di atas hanyalah satu hipotesis. Bagaimanapun, ia adalah berdasarkan penelitian terhadap kegagalan gabungan UMNO dan Pas dalam BN sebelum ini.

Contohnya, antara faktor utama yang menggagalkan perpaduan UMNO-Pas dalam BN sebelum ini adalah percakaran siasah yang wujud daripada rasa tidak puas hati mengenai pembahagian kerusi dalam sesuatu pilihan raya umum, pembahagian kerusi dalam Kabinet, pembahagian jawatan di peringkat negeri dan daerah, serta pertembungan pengaruh politik di peringkat akar umbi.

Oleh itu, soal pengaruh politik dan soal manfaat, faedah dan ganjaran ini wajar dihalusi secara tuntas dan rinci. Soal-soal strategik membabitkan orientasi, fokus serta falsafah BN yang baru juga perlu dibereskan secara telus dan jujur.

Pada waktu yang sama, media dan lain-lain jentera pembentuk pendapat umum perlu difokuskan ke arah gagasan kerajaan perpaduan ini supaya kefahaman rakyat jelata dapat melicinkan lagi proses perundingan dan pembentukannya.

Seterusnya, orang UMNO, orang Pas dan seluruh orang Melayu wajar mengenang semula kenyataan Tun Razak Hussein mengenai kerjasama UMNO-Pas dalam BN 25 tahun lalu. Kata Razak, UMNO tidak menolak sebarang usaha penggabungan dengan Pas demi kepentingan negara dan kemajuan rakyat (Subky Latif 1976:76).

Presiden Pas ketika itu, Tan Sri Asri Muda, menjawab dengan positif. Katanya, Pas sedia menimbangkan kerjasama dengan UMNO sekiranya ia diadakan di peringkat Pusat dan Negeri. Bagaimanapun, Pas menyerahkan penubuhan kerajaan campuran itu kepada persetujuan kongres khas parti (Subky Latif 1976:77).

Kenyataan di atas membuktikan bahawa perpaduan UMNO dan Pas memang boleh diwujudkan jika terdapat iltizam politik di kalangan kepimpinan besarnya. Dalam konteks hari ini, Najib dan Hadi sudah pun membayangkan iltizam berkenaan.

Biarpun begitu, UMNO dan Pas perlu insaf. Jika mereka serius dalam perjuangannya untuk Melayu dan Islam, pastikanlah perjuangan itu adalah ikhlas, jujur dan bebas daripada percaturan politik kuasa.

Oleh kerana matlamat teras kerajaan perpaduan ini adalah cita-cita untuk "menyelesaikan masalah negara dan untuk kebaikan kita semua yang rapuh dari segi perpaduan," wajarlah cita-cita itu diperjuangkan secara cekap, konsisten dan menyeluruh.

Akhir sekali, renungkanlah pandangan Tun Dr. Mahathir Mohamad bahawa perpaduan di kalangan orang Melayu bukanlah satu perkara yang mudah. Sejarah membuktikan bahawa bangsa Melayu di Semenanjung dan gugusan pulau-pulau Melayu lebih mudah berpecah-belah daripada bersatu padu (2002:247).

Pandangan Mahathir ini relevan sekali untuk dihalusi kerana UMNO dan Pas pernah bersatu menerusi BN pada 1974 dan juga pernah berpisah beberapa tahun kemudiannya.

Oleh itu, jika dengan restu Allah SWT, gagasan kerajaan perpaduan kali ini menjadi realiti, pastikanlah kesilapan lama antara UMNO dan Pas tidak berulang lagi.

Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat (al-Quran, al-Hujuraat 49:10).

Datuk Ruhanie Ahmad ialah mantan Ahli

Parlimen Parit Sulong, Johor.

Anwar & Obama Sodomi?



Hari ini aku melancarkan kembali serangan bertubi terhadap anwar attaturk, setelah seminggu berkelana menerajang husam keluar dari percaturan hirarki pas.

hari ini gap akan membongkar satu rahasia besar dua pemimpin gila dalam politik dunia ketika ini. obama seorang penyanjung yahudi manakala anwar attaturk pula penyanjung amarikan.

dua karektor musibat ini punyai skandal, iaitu LIWAT ATAU MAIN BONTOT .takrif liwat dalam kamus dewan adalah 'memasukkan zakar ke dalam lubang dubur,lubang yang mengeluarkan najis'. mengikut nasihat agama, bermain bontot atau meliwat tidak akan nabi muhammad saw mengaku umat.

obama telah dikejar oleh bekas mangsa liwatnya yang bernama larry sinclair. kejadian liwat dan blowjob ini berlaku sekitar tahun 1999 di dalam sebuah kereta limo. manakala musibat melayu anwar attaturk pula sedang dihantui dengan skandal liwat terhadap mangsanya yang bernama saiful bukhari.

perhatikan betul-betul gambar yang dipamerkan. kejadian liwat,mangsa yang muda,ada unsur kereta,manifesto politik mereka semuanya berlaku secara ko insiden.

ini adalah serangan FIRST ROUND AKU TERHADAP ANWAR. aku akan membantu saiful bukhari sehingga KITA kembalikan anwar attaturk semula ke habibat asalnya, iaitu SEL PENJARA SUNGAI BULOH.

PAS Tolak Pengaruh Anwar Ibrahim

Kelmarin Nik aziz telah mengeluarkan kenyataan bahawa beliau akan menyokong jika benar-benar wujud kumpulan Erdogan dalam Pas. Meski pun apa tafsiran Erdogan itu bagi Nik Aziz tetapi yang jelas sokongan itu telah Nik Aziz nyata kan secara terangan.


Semalam salah Ahli Jawatan kuasa Lujnah Politik Pas, Khalid Abdul samad yang juga dianggap salah seorang Kumpulam Erdogan membuat kenyataan yang tegas mahukan perwakilan ke muktamar Pas minggu ini membuat pilihan untuk menyokong kumpulan pro muqabalah dengan UMNO atau pun yang anti muqabalah!!

Kumpulan Erdogan dikaitkan dengan Anwar Ibrahim dimana kumpulan ini memang menentang sebarang usaha untuk mewujud kan persafahaman dengan UMNO. Jika benar-benar berjaya usaha muqabalah , ini pasti akan memberi tamparan hebat kepada anwar Ibraim dan dengan tidak secara langsung akan menghakis peranan anwar untuk membuat pencaturan dalam Pas!!

Tetapi yang jelas, kumpulan pro muqabalah telah mula melihat pengaruh Anwar Ibrahim yang semakin kuat , dan satu cara untuk menyekat pengaruh anwar adalah dengan mewujudkan kerjasama bersama UMNO!!

Melihat kepada situasi itu ternyata, masih ramai pemimpin dan ahli Pas yang jauh mempercayai UMNO daripada Anwar Ibrahim sendiri!!

Dan kita akan menyaksikan pada pmilihan Muktamar Pas ke 55 ini, apakah Pas yang pro Anwar Ibrahim akan mampu merampas tampuk kuasa dari golongan Ulama yang terang-terang menolak pengaruh Anwar ibrahim dalam Pas!!

Kerajaan Baru Kedah PAS Makan Pengundi Sendiri


Sedang seluruh dunia sedang kecoh dengan influenza A H1N1 atau lebih dikenali dengan "selsema babi", sumber risikan utara melaporkan pula tentang perihal "babi" dan minatnya Kerajaan PAS Negeri Kedah terhadap haiwan tersebut. Dilaporkan hari ini bahawa Azizan Razak, Menteri Besar Kedah telah menandatangani surat penangguhan merobohkan kandang babi yang terletak di Kampung Berjaya, Alor Setar, Kedah.


Hakikatnya, kawasan penternakan babi tersebut terletak sangat berhampiran dengan kawasan perkampungan Melayu. Penduduk kampung tersebut telah banyak mengusulkan aduan tentang bau busuk sisa kumbahan kandang babi tersebut kepada pihak berkuasa, dan pihak berkuasa tempatan telah berjanji untuk menyelesaikan masalah tersebut. Setelah diajukan dengan desakan tersebut, pihak berkuasa tempatan telah bersetuju untuk menutup kandang tersebut.

Namun di atas aduan tersebut, pihak "tauke" kandang tersebut telah memohon untuk menangguhkan tindakan merobohkan kandang babi itu. Dan hasilnya, Azizan Razak hari ini menandatangani surat rayuan dan meluluskan untuk menangguhkan tindakan merobohkan premis penternakan babi di Kampung Berjaya tersebut!

Di Kampung Tok Bidan lain pula ceritanya. Kampung itu telah diluluskan untuk dirobohkan oleh pihak Kerajaan Negeri. Khabarnya kampung Tok Bidan akan dirobohkan untuk tujuan pembangunan setempat. Penduduk-penduduk kampung yang yang dhaif itu bertindak membuat rayuan kepada pihak berkuasa tempatan dan kerajaan negeri untuk menangguhkan tindakan untuk merobohkan rumah mereka untuk sementara waktu. Ini adalah untuk memberi mereka masa untuk mencari rumah sebagai tempat berlindung yang baru. Namun, rayuan penduduk Kampung Tok Bidan telah ditolak walaupun ramai penduduk meraung merayu agar rumah mereka tidak dirobohkan. Namun, Azizan Razak tidak pula meluluskan rayuan penangguhan untuk merobohkan rumah mereka. Maka, robohlah sudah rumah-rumah penduduk Kampung Tok Bidan!

Anda semua jangan terkejut! Ini adalah dasar baru Kerajaan PAS Negeri Kedah. Inilah "Kedah Sejahtera"! Robohkan rumah penduduk kampung, tangguh dulu agenda merobohkan kandang babi! Babi lebih mulia berbanding manusia! Tak percaya? Tanyalah Ustaz Azizan Razak! Nanti adalah "belit"nya menegakkan benang yang basah! Itulah Pakatan Rakyat yang kononnya "pembela rakyat". Mereka kini lebih selesa jika digelar "pembela babi dan tauke babi"! - MyKMU.net

nota kaki - kesian betul orang kampung Tok Bidan.. minta rayuan simpati pun tak dikisahkan oleh kerajaan negeri. Tetapi bila tauke babi minta penangguhan bukan main lagi meluluskannya. Apa bedanya kedua-dua perkara tu? Fikir logik, Kedah dipegang oleh PAS.. sepatutnya mengutamakan lagi kepentingan penduduk kampung Tok Bidan daripada mengutamakan tauke babi yang menternak babi yang juga binatang haram kepada masyarakat Islam. O... masa pilihan raya umum 12 dulu, bukan main lagi merayu undi rakyat Kedah, bila dah berkuasa sebagai kerajaan negeri apa pandangan dan permintaan rakyat tidak lagi dipedulikan? Sekarang, rakyat harus membuka mata akan kebenaran kepimpinan PAS ini lebih mementingkan WANG daripada kebajikan rakyat. Menteri Besar Kedah menerima duit rasuah daripada Tauke Babi tersebut, tu pasal dia luluskan penangguhan tu. Ceh! Dorang lagi la berstatuskan kerajaan haram.

TKM Penang Hanya Dapat 46% Jer...



Anggota Dewan Undangan Negeri Penanti Mansor Othman hari ini mengangkat sumpah jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang di hadapan Yang Dipertua Negeri Tun Abdul Rahman Abbas di kediaman rasminya di Seri Mutiara di sini hari ini.

Pada istiadat itu, Mansor, 59, menerima surat pelantikan, diikuti dengan istiadat mengangkat sumpah jawatan dan taat setia serta sumpah menyimpan rahsia sebagai Timbalan Ketua Menteri I.


Harapan Baru Pulau Pinang sudah angkat sumpah pun TKM 1 PP . Nama fairuz sudah senyap terus kini Mansor menjadi perhatian pulak . Mansor menjadi TKM 1 yang hanya mendapat sokongan pengundi di DUN nya hanya 46% sahaja manakalah 54% lagi tidak menyokong beliau dan memboikot pilihanraya kecil Penanti .

Saya ingin melihat sejauh mana Mansor ini boleh dijadikan harapan untuk membantu kaum Melayu yang terus terpinggir di PP . PKR mencanangkan Mansor ini hebat ,bekas pensyarah yang membangunkan TEKUN dan melakukan pelbagai kajian mengenai pembangunan untuk kemajuan Melayu PP . Adakah idea-idea dan kertas kerjanya dalam mensyuarat Exco untuk membantu orang Melayu PP akan diterima oleh LGE ?? Jika Mansor sama sahaja seperti fairuz ,tiada apa yang dibuat untuk orang Melayu maka harapan hanya tinggal harapan ...

Politik Kotor Husam Musa PeCah!

Tanpa diragu lagi, Husam Musa sudah membuat survey, beliau akan menang Timbalan Presiden PAS, sebab itu beliau penuh yakin menawarkan diri bertanding jawatan itu meskipun mendapat pencalonan 30 peratus, berbanding dengan Nasharuddin yang mendapat pencalonan lebih 60 peratus.

Ketika mengumumkan hasrat bertanding di Pejabat PAS, Kuala Lumpur pada 25 Mei lalu, Husam berkata :

"Saya menganggap penyandang jawatan sekarang (Nasharudin) terlalu liberal (condong) kepada Datuk Haji Hadi Wang adalah sesuatu yang tidak boleh diterima. Pada pendapat saya, Pemimpin PAS perlu berada di tengah, bukan bersikap terbuka kepada Presiden sahaja atau untuk menyelamatkan Presiden."

Dr Haron Din, Timbalan Musyidul Am PAS memberi amaran kepada ahli PAS supaya berhati-hati dengan ‘musuh dalam selimut’ kerana PAS sekarang semakin terdedah dengan pengaruh luar yang cuba menyusup masuk dan “kita tidak mempunyai mekanisme khusus bagi dijadikan perisai menghadapi musuh kerana strategi ini dilakukan oleh Amerika Syarikat di dalam organisasi Islam di peringkat dunia."

Timbalan Musyidul Am PAS membuat kesimpulan : "Justeru itu, musuh berpeluang besar mempromosikan individu-individu tajaan mereka bagi mendapatkan kemenangan dalam pertandingan parti,".


Transformasi PAS, dari ulama ke liberal ?

Husam Musa telah menunjukkan visinya yang jelas. Visi dan misinya melebihi daripada visi Presiden dan Timbalan Presiden PAS sekarang ini. Inilah yang dikatakan oleh penyokong Husam, visi Husam melebihi visi Presiden PAS, lebih genius dan laju bekerja!

Ketika arwah Hj Yusof Rawa dan ustaz Fadzil Noor meletakkan visi PAS di bawah bayangan kepimpinan ulama, Husam Musa pula menongkah arus, mahu mentranformasi PAS secara keseluruhan, menjadikan PAS sebagai alternative kepada UMNO.

Seolah-olah apa yang dilakukan oleh arwah ustaz Fadzil Noor, 15 tahun lampau adalah silap kerana meletakkan ulama sebagai payung PAS akan menjauhkan diri daripada diterima umum khususnya di kalangan bukan Islam.

Imej lebai, berserban, berjubah akan menyukarkan PAS diterima sebagai alternative kepada UMNO. Oleh itu Husam mengagaskan landasan baru yang diistilahkan sebagai transformasi atau grand design besar-besaran PAS mengubah imej ulama menjadi imej professional Islam yang lebih dikenali sebagai “Erdogan”.

Imej Erdogan akan lebih mudah diterima semua lapisan masyarakat termasuk bukan Islam, kerana imejnya segak, berkot, bertali leher dan tidak berkupiah. Pemikiran ‘Erdogan’ lebih moden, boleh berkompromi antara agama dan boleh menerima pandangan barat.

Strategi politik Anwar Ibrahim kepada Husam Musa :

“Negara-negara seperti Amerika Syarikat atau pengamal sistem kapatilis dan liberalisma mungkin suka kalau Husam menang sebab cara politik yang Husam nak bawa ialah politik moden yang liberal dan tidak meletakan Islam sebagai lambang gerakan Pas. Sudah pasti para pendokong Amerika Syarikat turut berdoa baik di gereja dan masjid agar Husam menang”

"Inilah bakal Presiden PAS", kata Anwar, memperkenalkan Husam Musa kepada Amin Rais. "Bagus-bagus..ini baru pemimpin Islam yang liberal", kata Amin Rais sambil memandang Anwar. Husam tersenyum malu bila dipuji Anwar dan Amin Rais.

Empat faktor kekuatan Husam :

1. Naungan Muryidul Am PAS & de factor PKR

Husam Musa mengamalkan politik ‘naungan’. Beliau bernaung kepada sesiapa sahaja yang dianggap puncak kuasa. Dalam kontek PAS, puncak kuasa adalah Mursyidul Am PAS, maka dia akan bernaung dengan payung Muryidul Am PAS itu. Di depan tok guru Nik Aziz, lagaknya seperti anak murid yang alim, pijak semut pun tidak mati. Di PKR, puncak kuasanya adalah de facto PKR.

Kalau Muryidul am PAS terkenal alim agama, de factor PKR pula terkenal dengan liberalisme . Maka di depan Anwar, Husam laksana murid plato, yang bijak berfalsafah antara dunia Islam dengan dunia barat. Maka Husam menjadi ‘orang perantaraan’ antara tok guru Nik Aziz (dunia Islam) dengan Anwar Ibrahim (dunia barat)

2. Kuasa Ekonomi

Dua penggal Husam Musa memegang exco paling kanan di Kelantan sebagai exco ekonomi. Bermakna hampir 10 tahun Husam memegang kunci duit kerajaan negeri Kelantan. Semua kelulusan projek, terutamanya kelulusan tender balak adalah melalui kelulusannya. Golongan korporat, tauke-tauke Cina berlumba-lumba untuk menghampiri, melobi dan membodeknya untuk mendapatkan kelulusan projek-projek mereka.

Sebab itu, blog anti-Husam menulis begini;

“Setelah lebih dari 18 tahun PAS memerintah Kelantan, yang kaya bukan PAS Kelantan tetapi Husam Musa. Semua orang tahu Husam banyak duit hasil dari kekayaan kerajaan negeri. Cuma dia bijak “berbelanja”. Dia tidak tunjuk kekayaannya atau berbelanja untuk membeli banglo mewah atau kereta mewah. Tetapi duitnya yang banyak digunakan untuk menjayakan cita-cita politiknya.

Sudah berapa banyak kawasan dan negeri yang melaporkan bahawa Husam memberikan mereka wang yang agak banyak untuk menjalankan aktiviti-aktiviti tertentu. Husam memang pandai kerana dia belajar daripada mentornya Anwar Ibrahim untuk bermain dengan politik wang.

Dia tahu bahawa Pemimpin PAS kawasan-kawasan atau Pemimpin PAS negeri yang diberikannya wang sudah tentu akan terhutang budi dengan beliau dan akan menyokongnya kelak bila tiba masanya. Ada juga dikalangan pimpinan kita di Perak dan negeri2 yang lain yang mendapat projek dan imbuhan secara tidak langsung daripada hasil balak di Kelantan. Semuanya hanyalah untuk membeli sokongan daripada negeri dan kawasan”


Husam sangat berminat dengan kambing japnari, hingga dibeli tiga ekor kambing secara cash, melalui laci mejanya bernilai RM66,400. Memang banyak duit Husam, dalam laci mejanya sahaja boleh dicekau wang sebanyak itu, tidak tahulah berapa asset Husam di tempat lain.

Husam telah dibawa berkenalan dengan peniaga kambing japnapari di Negeri Sembilan. Husam sendiri turut melihat kawasan perternakan itu dan telah meluluskan satu tapak penernakan projek kamping Japnapari di Tok Uban, Pasir Mas Kelantan.

Pada mulanya urus niaga usahasama berjalan baik di antara syarikat projek kambing Negeri Sembilan dengan projek Japnapari Kelantan yang dinamakan Akademi Pembangunan Keluarga Bahagia Bhd. (APKBB), milik Zulkifli Yaakob kroni Husam.

Husam mengarahkan Fazli Abd Samat, Pengarah Urusan Komplek Perkayuan Kelantan (KPK) menggunakan duit KPK sebanyak RM 6 Juta untuk dimasukkan kedalam akaun APKBB sebagai modal untuk Projek Kambing Jihad Ternak.

Namun pada akhirnya projek Jihad Ternak itu menemui kegagalan kerana berlaku perselisihan faham, masing-masing berebut menjadi pemilik autonomi. Akhirnya berlaku tembak menembak dan akhirnya projek itu difailkan ke mahkamah.

Banyak lagi cerita-cerita gelap Husam semasa menjadi exco kanan kerajaan Kelantan. Termasuk tuduhan menerima sejumlah wang tunai dari Pengarah Urusan CAM Contract Work & Development (M) Sdn. Bhd. dan dari syarikat SBJ Development Sdn. Bhd pada tahun 2005.

Takiyudin Hassan dan ustaz Nik Amar, kedua-dua juga exco Kelantan tahu permainan-permainan gelap Husam sebab itu mereka tidak segan silu menjadi penentang Husam di Kelantan.

3. Percaturan Kroni

Sebenarnya sudah lama Husam mencaturkan orang-orangnya di tempat strategik untuk bantu karier politiknya di Kelantan, sebab itu nama Husam begitu gagah sekarang ini .

Kebanyakan kroni-kroni Husam yang dicaturkannya mempunyai rekod buruk dan terlibat dengan rasuah;

i) Mohd Fazli Ab. Samat pernah dicaturkan Husam sebagai Pengarah Urusan Kompleks Perkayuan Kelantan (KPK).

ii) Mohd Fauzi Abdullah dilantik Pengarah Urusan Air Kelantan Sdn. Bhd (AKSB walaupun tidak disukai pekerja bawahan. Kedua-dua kroni Husam itu telah disiasat oleh BPR.

iii) Anual Bakri Haron kawan Husam ketika di Universiti Malaya telah dilantik sebagai Setiausaha Politik Menteri Besar untuk menggantikan jawatan asal Husam sebagai ‘penjaga pintu pejabat tok guru’.

iii) Sebelum Saifuddin Nasution Ismail diambil semula oleh Anwar menjadi Pengarah Strategik PKR dan sekarang ini menjadi Pengarah Pilihanraya PKR, Saifuddin adalah anak buah Husam.

Pada tahun 2005-2007, Saifuddin telah dilantik menjadi Pengarah Urusan Yayasan Tabung Tok Kenali. Husam telah membayar Saifuddin sebanyak RM8000 sebulan menggunakan duit Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK). Tabung Tok Kenali digunakan sebagai flatform untuk memperkasakan parti selepas PAS menang dengan majority tipis di Kelantan (hanya majoriti satu kerusi).

Saifuddin pula menjadi ‘orang perantaraan; antara Husam dengan Anwar Ibrahim. Dari peranan Saifuddin selama tiga tahun di Kelantan, di bawah naungan Husam maka muncullah kumpulan Erdogan yang dikenali hari ini.

Kumpulan Erdogan merupakan kumpulan dua wajah antara wajah PAS dan wajah PKR sepertimana Saifuddin Nasution.

4. Penguasaan media alternatif

Husam banyak duit. Boleh beli sesiapa sahaja. Syed Azidi Syed Abd Aziz Al-Bukhary ( Sheikh Kickdefella ) adalah bekas Ketua Pemuda UMNO Cawangan Sri Hartamas yang pro Anwar.

Husam berminat dengan Sheikh Kickdefella, walaupun wataknya dan kehidupannya tidak sesuai dengan PAS. Kickdefella sendiri mengakui di dalam blognya bahawa kehidupannya bebas, bergaul dengan artis dan terlibat dengan minuman keras, namun, Husam berfikir sebaliknya, ‘latar belakang seperti itu’ adalah asset kepada PAS.

Kickdefella, blogger upahan Husam ditangkap polis kerana menyiarkan artikel yang berniat menghasut. Husam telah membeli Sheikh Kicdefella dengan harga RM 6000 sebulan menggunakan wang PMBK dan ditugaskan menggunakan media internet untuk menyerang musuh PAS dan musuh-musuh Husam.

Husan juga mempunyai satu pernigaan penerbitan Media yang diperolehi dengan memipu rakan dan taulan sendiri yang bernana WASILAH . Sekarang SIASAH merupakan salah satu media tabloid alternative yang berpengaruh di Negara ini. Walaupun pada asalnya milik orang lain, tetapi pemain di sebalik tabir SIASAH adalah kroni Husam yang bernama Zulkifli Sulong. Zulkifli Solong adalah bekas Ketua Pengarang Harakah yang tidak disambung kontrak kerana menggunakan pengaruhnya menjadikan berita-berita Anwar sebagai berita muka depan Harakah.

Husam dikatakan menaja Syarikat Global Media Channel atau ipglobal.tv (syarikat IT) yang terletak di bangunan bersebelahan Jalan Telipot, Kota Bharu. Syarikat projek IT itu menggunakan 30 orang pekerja di bawah seliaan Sheikh Kicdefella dan Hisham.

Syarikat Global Media Channel berperanan menyediakan media tv dan portal berita untuk mengangkat imej Husam kepada pelawat dunia maya.

Husam telah menggunakan pengaruhnya sebagai exco Ekonomi Kelantan untuk mengeluarkan duit PMBK (Perbadanan Menteri Besar Kelantan) bagi menyengarakan kos operasi syarikat itu.

Jadi beradasarkan hipotisis ini, Husam Musa bakal menjadi pemenang Timbalan Presiden PAS dan bakal Presiden PAS untuk generasi akan datang.

PAS perlu - berhati - hati terhadap Husam Musa yang mempunyai agenda peribadi. Sekiranya ahli - ahli PAS yang cintakan wadah perjuangan ISLAM Tulen perlu menyingkir Husam Musa Musa dari sekarang. Husam akan cuba sedaya upaya untuk membawa seberapa ramai puak - puak ERDOGAN ke dalam PAS untuk merampas kuasa dari golongan ULAMA.

Apakah Nasharuddin yang ada sekarang tidak mampu untuk membawa PAS yang tahap yang lebih tinggi. Adakah rakyat Kelantan sedar bahawa satu hari nanti Kelantan akan di tadbir oleh puak - puak Erdogan. Apakah suatu hari nanti Haji Hadi serban Haji Haji akan dipijak oleh Husam. Apa akan jadi pada Tok Guru Nik Aziz suatu hari nanti.

Ingatlah Orang Melayu Islam dalam PAS jangan terpedaya dengan permainan kotor Anwar Ibrahim. Dia adalah pelancap politik di malaysia, Perogol Demokrasi di Negara kita. Anwar pemimpin yang bertopengkan Islam. Anwar adalah agen kepada YAHUDI yang cuba menguasai negara Islam.

by Aspirasi Bangsa

p/s: Dasar Pelancap Anwar betul Husam ni ...