Belina Shop

NYAWA PAS BERGANTUNG KEPADA DUIT



“(Pemimpin) Umno, nyawa mereka hanya wang. Kalau tidak ada wang, mereka susah,” ujarnya ketika berucap pada Majlis Penyampaian Bantuan Musim Tengkujuh di Kampung Gong Merawang, dekat sini, petang semalam.

“Nikmat yang paling besar kurniaan Allah kepada kita ialah nikmat Islam dan iman,” ujarnya.

“Bagi meringankan bebanan hidup mereka, yang sudah tentu menyulitkan mereka mencari rezeki untuk menyara keluarga, maka kami berusaha memberikan sumbangan berupa barangan keperluan harian ini,” katanya.

Itulah antara isi kandungan dalam artikel bertajuk "Nyawa Umno bergantung kepada wang" bertarikh 6 Disember 2009 di dalam Harakahdaily.

Adakah nyawa PAS tak bergantung pada duit??? Kalau ya, kenapa hulur kopiah kutip derma di setiap ceramah ajaran sesat PAS....???

Amat melucukan dan tidak masuk akal kenyataan-kenyataan yang telah diucapkan tersebut kerana mereka sendiri pun menggunakan wang untuk memberikan sumbangan sempena Majlis Penyampaian Bantuan Musim Tengkujuh di Kampung Gong Merawang, Marang itu.

Amat mudah untuk mengatakan kurniaan Allah kepada kita ialah nikmat Islam dan iman bilamana mereka menggunakan Islam untuk kepentingan parti dan diri sendiri.

Semua manusia di muka bumi ini memerlukan wang bukan sahaja Umno jadi kenapa perlu menyeret Umno di dalam hal ini semata-mata mencari sebab untuk memburukkan Umno.

Berkenaan hal RM65,000 hasil tajaan untuk haji kepada Nik Aziz tu tak pula disebutkan sebagai rasuah dan politik wang oleh puak-puak Pas yang nyata berkepentingan peribadi itu?

Mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.

Adakah Pas pun bebas dari skandal berkaitan dengan wang sehinggakan mereka mempunyai lampu hijau untuk mengkritik orang lain???

Bagaimana dengan lesapnya Tabung Memali yang ditubuhkan untuk membantu balu-balu dan mangsa tragedi Memali itu? Skandal Kohilal dan bagaimana pula dengan kontroversi yang melanda Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) iaitu menantu kesayangan Nik Aziz sendiri yang kini disiasat MACC???

Kalau selagi manusia itu bernama manusia, dan mempunyai hawa nafsu, jangan bercakap pasal iman dan Islam kerana bila sahaja nampak duit dan wang yang banyak, semuanya hilang akibat ketamakan dan hawa nafsu sebagaimana yang melanda PAS yang kononnya sebuah parti Islam yang begitu baik sekali, pijak semut pun tak mati.

Zaman sekarang ini semuanya duit, nak masuk tandas pun sekurang-kurangnya kena bayar 30 sen.

Ada satu hadis berbunyi :

"Kemiskinan itu hampir kepada kekufuran”.

Lebih baik jadi kaya daripada jadi miskin kerana jika miskin kita akan meminta-minta dari orang lain, lebih-lebih lagi yang pemalas akan terjerumus dalam segala aktiviti negatif seperti merempit, meragut, menagih dadah dan sebagainya kerana ingin dapatkan duit secara mudah dengan cara merompak orang lain.

Kalau kaya, sekurang-kurangnya boleh menunaikan zakat, boleh menunaikan ibadat umrah dan haji, boleh menderma kepada rumah orang tua dan anak yatim serta boleh menaja orang miskin untuk menunaikan umrah dan haji serta boleh menubuhkan tabung pendidikan untuk membantu anak orang miskin.

Jadi mana lebih baik jadi kaya atau miskin??? Tepuk dada tanya iman, lainlah kalau diri tu busuk hati dan akan jadi kedekut walaupun sudah jadi kaya.

0 comments:

Post a Comment