Belina Shop

TKM Penang Hanya Dapat 46% Jer...



Anggota Dewan Undangan Negeri Penanti Mansor Othman hari ini mengangkat sumpah jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang di hadapan Yang Dipertua Negeri Tun Abdul Rahman Abbas di kediaman rasminya di Seri Mutiara di sini hari ini.

Pada istiadat itu, Mansor, 59, menerima surat pelantikan, diikuti dengan istiadat mengangkat sumpah jawatan dan taat setia serta sumpah menyimpan rahsia sebagai Timbalan Ketua Menteri I.


Harapan Baru Pulau Pinang sudah angkat sumpah pun TKM 1 PP . Nama fairuz sudah senyap terus kini Mansor menjadi perhatian pulak . Mansor menjadi TKM 1 yang hanya mendapat sokongan pengundi di DUN nya hanya 46% sahaja manakalah 54% lagi tidak menyokong beliau dan memboikot pilihanraya kecil Penanti .

Saya ingin melihat sejauh mana Mansor ini boleh dijadikan harapan untuk membantu kaum Melayu yang terus terpinggir di PP . PKR mencanangkan Mansor ini hebat ,bekas pensyarah yang membangunkan TEKUN dan melakukan pelbagai kajian mengenai pembangunan untuk kemajuan Melayu PP . Adakah idea-idea dan kertas kerjanya dalam mensyuarat Exco untuk membantu orang Melayu PP akan diterima oleh LGE ?? Jika Mansor sama sahaja seperti fairuz ,tiada apa yang dibuat untuk orang Melayu maka harapan hanya tinggal harapan ...

0 comments:

Post a Comment